Mobilná aplikácia na informovanie obyvateľov
Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na hlavný obsah
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu

Doména kosice-dh.sk

Toto je oficiálna webová stránka mestskej časti KOŠICE - DARGOVSKÝCH HRDINOV.
Oficiálne stránky využívajú doménu kosice-dh.sk.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Domovská stránka obce Mestská časť KOŠICE - DARGOVSKÝCH HRDINOV
Mestská časť KOŠICE DARGOVSKÝCH HRDINOV
  • Ikona Seniorská verzia Seniorská verzia
  • Ikona Facebook
  • Ikona Instagram
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu
  • Mestská časť
    Základné informácie
    Úradná tabuľa
    Aktuality
    Samospráva
    Register zmlúv, objednávok, faktúr
    Miestne zastupiteľstvo
    Starosta
    Miestna rada
    Poslanci
    Komisie
    Hlavný kontrolór
    Majetkové priznania volených funkcionárov
    Ceny mestskej časti
    Projekty z externých zdrojov
    Najčastejšie otázky
  • Miestny úrad
    Základné informácie
    Organizačná štruktúra
    Pracovný poriadok
    Prednosta
    Sekretariát
    Matričný úrad
    Oddelenie životného prostredia, výstavby a podnikateľskej činnosti
    Organizačno-právne a správne oddelenie
    Oddelenie finančné a správy majetku
    Oddelenie sociálnych vecí, kultúry a športu
  • Občan
    Infoúrad
    Participatívne rozpočtovanie
    Dotácie
    Sadzobník správnych poplatkov
    Sadzobník administratívnych poplatkov a príspevkov
    Vzory tlačív
    Pracovné miesta
    Odvoz odpadu
    Dokumenty k odvozu odpadov
    Informácie pre nakladanie s odpadom
    Evidencia psov a výbežiská
    Rybárske lístky
    Straty a nálezy
    Civilná ochrana
    Prevádzky na Furči
    Územný plán
    Voľby a referendá
    Odkazy na zákony
    Fotogaléria
    Fotografie z podujatí 2025
    Videogaléria
    F-kuriér
    Sprístupnenie informácií
    Ochrana osobných údajov
    Súbory cookies
    Oznamovanie protispoločenskej činnosti
    Petície
    Rozloženie veľkokapacitných kontajnerov
    Informácie mesta Košice
    Školské zariadenia
    Odpredaj pozemkov pod bytovými domami
  • Aktivity
    Kultúrno-spoločenské a športové aktivity
    Spoločenské centrum
    Denné centrum
    Mládežnícky parlament
    Detské dopravné ihrisko
    Ihriská
    Lesopark
  • Neziskovka Furča
    Základné informácie NO
    Orgány NO
    Dokumenty NO
    Registre povinného zverejňovania NO
  • Kontakty
  • 1. fotografia fotogalérie Slider
  • Mestská časť
    • Základné informácie
    • Úradná tabuľa
    • Aktuality
    • Samospráva
      • Rozpočet
        • Rozpočet 2026-2028
        • Rozpočet 2025-2027
        • Rozpočet 2024-2026
        • Rozpočet 2023-2025
        • Rozpočet 2022-2024
        • Rozpočet 2021-2023
        • Rozpočet 2020-2022
        • Rozpočet 2019-2021
        • Rozpočet 2018-2020
        • Rozpočet 2017-2019
        • Rozpočet 2016-2018
        • Rozpočet 2015-2017
      • Záverečný účet
        • Záverečný účet 2025
        • Záverečný účet 2024
        • Záverečný účet 2023
        • Záverečný účet 2022
        • Záverečný účet 2021
        • Záverečný účet 2020
        • Záverečný účet 2019
        • Záverečný účet 2018
        • Záverečný účet 2017
        • Záverečný účet 2016
      • Verejné obstarávanie
      • Všeobecné záväzné nariadenia
    • Register zmlúv, objednávok, faktúr
      • Zmluvy
      • Objednávky
      • Faktúry
      • Archív
    • Miestne zastupiteľstvo
      • Rokovací poriadok a plán zasadnutí
      • Zasadnutia MiZ 2022-2026
      • Zasadnutia MiZ 2018-2022
      • Zasadnutia MiZ 2014-2018
      • Zvukový záznam MiZ
    • Starosta
    • Miestna rada
    • Poslanci
    • Komisie
    • Hlavný kontrolór
    • Majetkové priznania volených funkcionárov
    • Ceny mestskej časti
    • Projekty z externých zdrojov
    • Najčastejšie otázky

Najčastejšie otázky

  • Úvod
  • Mestská časť
  • Najčastejšie otázky

Sekretariát


Aké sú otváracie hodiny Miestneho úradu mestskej časti Košice-Dargovských hrdinov?

Pondelok: _ 8.00-12.00, 13.00-14.30
Utorok: 8.00-12.00, 13.00-15.00
Streda: 8.00-12.00, 13.00-16.30    13:00-16:30
Štvrtok: 8.00-12.00
Piatok: 8.00-12.00

Aké sú kontakty na jednotlivé oddelenia Miestneho úradu mestskej časti Košice-Dargovských hrdinov?

Všetky telefonické a e-mailové kontakty na zamestnancov, ale aj iné dôležité telefónne čísla, nájdete v tejto podsekcii nášho webového sídla: https://www.kosice-dh.sk/kontakty


Ako sa spojíte so starostom mestskej časti?

V úradných hodinách kontaktujte sekretariát (055 300 90 01, sekretariat@kosice-dh.sk), ktorého zamestnanci prevezmú Váš podnet i Vaše kontaktné údaje a následne zaradia riešenie Vašej žiadosti na základe jej priority do pracovného programu starostu. V prípade potreby Vás budú zamestnanci sekretariátu kontaktovať s vyrozumením alebo s dohodnutím osobného stretnutia so starostom. Viac o programe starostu sa môžete dozvedieť aj tu: www.kosice-dh.sk/program-starostu


Matričný úrad


Aký je postup pred uzavretím civilného sobáša u štátnych občanov Slovenskej republiky?

Snúbenci sa musia dostaviť spoločne na matričný úrad najmenej sedem dní pred uzavretím manželstva. Priamo na matričnom úrade podajú žiadosť o uzavretie manželstva na predpísanom tlačive a predložia nasledovné doklady:

  • rodný list,
  • platný doklad o štátnom občianstve – občiansky preukaz alebo pas, obyvateľ predkladá pas v prípade, ak ukončil na území SR trvalý pobyt a odovzdal občiansky preukaz Policajnému zboru,
  • potvrdenie o pobyte predkladá obyvateľ, ktorý odovzdal občiansky preukaz z dôvodu ukončenia trvalého pobytu na území SR,
  • rozvedený/rozvedená predkladá rozsudok o rozvode s vyznačenou právoplatnosťou, prípadne právoplatný rozsudok o vyhlásení manželstva za neplatné, ak ide o vdovca/vdovu, je potrebné predložiť úmrtný list zomretého manžela/manželky, doklad, ktorým možno preukázať totožnosť.

Ak chce uzavrieť manželstvo neplnoletá osoba staršia ako 16 rokov alebo osoba, ktorej spôsobilosť na právne úkony je obmedzená, doloží okrem vyššie uvedených dokladov aj právoplatné rozhodnutie súdu o povolení uzavrieť manželstvo.


Aký je postup pred uzavretím civilného sobáša u cudzinca?

Snúbenci sa musia dostaviť spoločne na matričný úrad najmenej štrnásť dní pred uzavretím manželstva. Priamo na matričnom úrade podajú žiadosť o uzavretie manželstva na predpísanom tlačive a predložia nasledovné doklady:

  • rodný list,
  • doklad o rodinnom stave (nie starší ako 6 mesiacov),
  • doklad o pobyte,
  • doklad o štátnom občianstve,
  • ak ide o ovdoveného snúbenca/snúbenicu, predkladá úmrtný list zomrelého manžela/manželky, prípadne inú verejnú listinu potvrdzujúcu, že manželstvo zaniklo,
  • ak ide o rozvedeného snúbenca/snúbenicu, predkladá právoplatný rozsudok o rozvode manželstva alebo inú verejnú listinu, že manželstvo je právoplatne rozvedené,
  • doklad, ktorým možno preukázať totožnosť.

Uvedené doklady z cudziny (okrem dokladov z Českej republiky) musia byt preložené súdnym prekladateľom do slovenského jazyka a v zmysle platných zákonov a medzinárodných zmlúv aj opatrené apostilou alebo superlegalizáciou podľa krajiny pôvodu.


Ako prebieha civilný sobáš?

Sobášny akt sa začína príhovorom matrikárky, ktorá predstaví snúbencov poslankyni/poslancovi, informuje ju/ho o tom, že snúbencom nie sú známe žiadne okolnosti, ktoré by prekážali v uzavretí manželstva, že poznajú navzájom svoj zdravotný stav a dohodli sa, aké priezvisko budú používať v manželstve. Následne matrikárka požiada poslankyňu/poslanca o vykonanie sobášneho aktu. Poslanec/poslankyňa sa prihovorí snúbencom a po splnení podmienok ich v závere príhovoru vyhlási za manželov.

O uzavretí manželstva sa vyhotoví zápisnica, ktorú po sobášnom akte podpíšu snúbenci, dvaja svedkovia, poslanec/poslankyňa a matrikárka. Snúbencom je priamo po obrade odovzdaný sobášny list. V prípade sobáša s cudzincom, ktorý nerozumie po slovensky, je pre prípad vylúčenia pochybností nutná prítomnosť súdneho tlmočníka, ktorý tiež podpíše zápisnicu.


Môže sa sobáš uskutočniť aj pred orgánom cirkvi?

Áno. Snúbenci sa musia dostaviť na matričný úrad príslušný podľa miesta konania sobáša (kostola), nie podľa miesta trvalého pobytu. Predkladajú tie isté doklady ako pri civilnom sobáši. Vypísanú a odkontrolovanú žiadosť o uzavretie manželstva následne odnesú z matričného úradu orgánu cirkvi, pred ktorým sa bude manželstvo uzatvárať. Orgán cirkvi, pred ktorým sa uzavrelo manželstvo, je povinný doručiť zápisnicu o uzavretí manželstva do troch pracovných dní od uzavretia manželstva príslušnému matričnému úradu. Ten následne zapíše údaje do sobášnej matriky a vyhotoví sobášny list.


Aké doklady sú potrebné pri uzavretí manželstva/narodení/úmrtí v cudzine? Je potrebný ich preklad do slovenského jazyka?

Ak sa občan nemôže dostaviť na vybavenie podania žiadosti osobne, je potrebné priniesť overené splnomocnenie na daný úkon.

Na zápis o uzavretí manželstva je potrebný:

  • sobášny list s platným overením danej krajiny (viď. Legalizácia matričných dokumentov) s prekladom do slovenského jazyka súdnym tlmočníkom alebo ak ide o dokument vydaný krajinou nachádzajúcou sa v Európskej únii, je možné vydať aj viacjazyčný štandardný formulár a doklad totožnosti snúbencov (občiansky preukaz/pas),
  • je vhodné si pripraviť údaje o rodičoch – meno a priezvisko, priezvisko matky za slobodna, dátum narodenia, krajina a miesto narodenia rodičov, údaje o svedkoch – meno a priezvisko, dátum narodenia, prípadne rodné číslo, ak sú občania Slovenskej republiky.

Na zápis o narodení je potrebné:

  • rodný list s platným overením danej krajiny (viď. Legalizácia matričných dokumentov) s prekladom do slovenského jazyka súdnym tlmočníkom alebo ak ide o dokument vydaný krajinou nachádzajúcou sa v Európskej únii, je možné vydať aj viacjazyčný štandardný formulár a doklad totožnosti snúbencov (občiansky preukaz/pas),
  • ak má matka vydaný doklad totožnosti, po narodení dieťaťa treba vybaviť na okresnom úrade osvedčenie o štátnom občianstve dieťaťa.

Na zápis o úmrtí je potrebné:

úmrtný list s platným overením danej krajiny (viď. Legalizácia matričných dokumentov) s prekladom do slovenského jazyka súdnym tlmočníkom alebo ak ide o dokument vydaný krajinou nachádzajúcou sa v Európskej únii, je možné vydať aj viacjazyčný štandardný formulár a doklad totožnosti zosnulého, ak ho nemáte, je potrebné vybaviť na okresnom úrade potvrdenie o štátnom občianstve zosnulého.

Aké doklady sú potrebné na vybavenie úmrtného listu?

  • listy o prehliadke mŕtveho z patológie (3ks),
  • doklad totožnosti zosnulého (občiansky preukaz alebo pas),
  • doklad totožnosti žiadateľa o príspevok na pohreb.

Oddelenie sociálnych vecí a kultúry

Aký je postup v prípade záujmu o stravovanie sa pre dôchodcov?

Žiadosť o zabezpečenie stravovania alebo aj žiadosť o poskytnutie príspevku na stravovanie (v závislosti od výšky dôchodku: do 500 € je príspevok 2,00 €) sa podáva na Miestnom úrade mestskej časti Košice-Dargovských hrdinov (adresa: Povstania českého ľudu 1, oddelenie sociálnych vecí, kultúry a športu).

Dôchodcovia, ktorým zabezpečuje mestská časť Košice-Dargovských hrdinov dovoz obeda  do domácnosti prostredníctvom opatrovateľskej služby ( kvalifikovanou opatrovateľkou) majú možnosť odberu obeda jedine zo stravovacieho zariadenia Leon – Rest, s. r. o., Kalinovská 20, Košice

Mestská časť Košice-Dargovských hrdinov tiež zabezpečuje v pracovných dňoch stravovanie v podobe obedov pre dôchodcov s trvalým pobytom v mestskej časti. V záujme rozšírenia ponuky stravovania pre dôchodcov s trvalým pobytom v  mestskej časti sme boli uzavreté zmluv o zabezpečení stravovania s viacerými prevádzkami verejného stravovania. Seniori môžu od 1. augusta 2023 využívať v čase od 11:00 do 14:00 služby týchto zariadení:

  • Leon – Rest, s. r. o.,  Kalinovská 20,  Košice. Cena obeda 4,50 €.    
  • Penzión Fontána, s. r. o., Bašťovanského 14, Košice. Cena obeda 6,50 €.
  • Apetit, Kpt. Jaroša 17, Košice. Cena obeda 6,00 €.
  • Jedáleň Vojvodská, Vojvodská 5, Košice. Cena obeda 4,15 € + 1,50 € dovoz a 0,30 € balné.

Donáška obeda z ostatných uvedených reštaurácii je na individuálnej dohode medzi klientom a reštauráciou. 

Ako je možné si vybaviť opatrovateľskú službu?

Klient, ktorý chce byť posúdený, si podáva Žiadosť o integrovaný posudok. Podáva sa jedna žiadosť výlučne na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny a ten posúdi klienta na účely sociálnych služieb, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a sociálnej ekonomiky.

K žiadosti klient priloží:

  • sebahodnotiaci dotazník
  • lekársky nález na účely integrovanej posudkovej činnosti od tzv. obvodného lekára alebo odborný lekársky nález lekára so špecializáciou v príslušnom špecializačnom odbore. Klient môže predložiť aj viacero nálezov.
  • klinicko- psychologický nález funkčnej kapacity , ak má klient mentálne postihnutie, neurovývinovú poruchu alebo duševnú poruchu. Takýto nález môže vydať len klinický psychológ.
  • ak klient má záujem byť posúdený aj na účel zamestnania v sociálnom podniku, priloží aj podrobný opis pracovnej činnosti . Tento opis klientovi vypracuje zamestnávateľ, ktorý ho zamestnáva alebo má záujem ho zamestnať v sociálnom podniku.

Klient sa musí preukázať, že je osobou, ktorá je účastníkom právnych vzťahov pri poskytovaní peňažných príspevkov na kompenzáciu alebo sociálnych služieb ako prijímateľ sociálnej služby. Občan Slovenskej republiky s trvalým alebo prechodným pobytom na Slovensku je osobou, ktorú môže úrad posúdiť. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny môže posúdiť aj štátnych príslušníkov inej krajiny, ak sú účastníkom právnych vzťahov podľa § 3 zákona č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov alebo podľa § 3 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.

Žiadosť spolu s prílohami je potrebné doručiť úradu práce, sociálnych vecí a rodiny podľa miesta pobytu.

Žiadosť je možné doručiť úradu práce, sociálnych vecí a rodiny osobne, poslaním poštou alebo v elektronickej podobe s autorizáciou prostredníctvom portálu www.slovensko.sk .

Osobne môže klientom podpísanú žiadosť doručiť na úrad práce, sociálnych vecí a rodiny aj iná osoba, nemusí to byť priamo klient.

Ak si vzhľadom na svoj zdravotný stav nemôže klient podať žiadosť o integrovaný posudok, môže na základe potvrdenia ošetrujúceho lekára o jeho zdravotnom stave podať žiadosť o integrovaný posudok v jeho mene iná fyzická osoba, ak je spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu.

Po vydaní integrovaného posudku, v prípade záujmu je potrebné požiadať mestskú časť Dargovských hrdinov o zabezpečenie sociálnej služby - konkrétne terénnej opatrovateľskej služby. Opatrovateľská služba počas dňa sa poskytuje fyzickej osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek, fyzickej osobe s ťažkým zdravotným postihnutím alebo nepriaznivým zdravotným stavom. Terénnu opatrovateľskú službu v MČ zabezpečujú kvalifikované opatrovateľky, vždy počas pracovných dní v rozsahu najviac osem hodín denne v čase od 7.30 do 15.30 h.

Formulár „Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby“ je k dispozícii na oddelení sociálnych vecí a kultúry alebo tu: https://www.kosice-dh.sk/vzory-tlaciv

Povinné prílohy k žiadosti o poskytovanie domácej opatrovateľskej služby sú:

  • integrovaný posudok
  • rozhodnutie o výške aktuálnych dôchodkových dávok (odovzdáva sa kópia), pri manželoch je potrebné odovzdať rozhodnutia o výške dôchodku oboch manželov, aj keď o opatrovateľskú službu žiada iba jeden z nich,
  • vyhlásenie o majetku (podpis žiadateľa o sociálnu službu sa na tomto tlačive úradne osvedčený – notár, matrika, overovanie podpisov),
  • občiansky preukaz žiadateľa o sociálnu službu (k nahliadnutiu pri odovzdaní žiadosti),
  • čestné vyhlásenie o bezinfekčnosti žiadateľa.
  • čestné vyhlásenie o zodpovednosti za škodu pri poskytovaní sociálnej služby

V zmysle Štatútu mesta Košice mestská časť Košice-Dargovských hrdinov zabezpečuje opatrovateľskú službu aj pre fyzické osoby s trvalým pobytom v Košickej Novej Vsi. 

Oddelenie životného prostredia, výstavby a podnikateľskej činnosti


Ako je možné vybaviť vyhradené parkovacie miesto za úhradu pre držiteľa preukazu ŤZP?

Vyhradenie parkovacích miest za úhradu sa v meste Košice zrušilo uznesením mestského zastupiteľstva ku dňu 31. 12. 2022. Neplatné vyhradené parkovacie miesta pre držiteľov preukazov ŤZP sa rušia postupne. Nové vyhradené parkovacie miesta pre osoby ŤZP, ktoré spĺňajú podmienky určené vo Všeobecne záväznom nariadení mesta Košice č. 221 o výkone správy pri osobitnom užívaní miestnych a účelových ciest, sú označené použitím dopravnej značky „zákaz zastavenia“ s dodatkovou tabuľou s textom „vyhradené parkovanie“. Požiadať o vyhradené parkovacie miesto môže v súčasnosti iba držiteľ preukazu ŤZP, a to na Magistráte mesta Košice. Stanovisko mestskej časti v tomto prípade nie je potrebné.


Aké povinnosti voči mestskej časti má záujemca o zriadenie prevádzky na území mestskej časti?

V zmysle Všeobecne záväzného nariadenia mesta Košice č. 173 o pravidlách času predaja v obchode a času prevádzky služieb na území mesta Košice je podnikateľ prevádzkujúci prevádzku povinný najneskôr desať dní pred jej otvorením a päť dní pred zmenou prevádzkovej doby písomne oznámiť mestskej časti, na území ktorej sa prevádzka nachádza, jej prevádzkovú dobu alebo jej zmenu. V prípade ukončenia prevádzkovania prevádzky je toto ukončenie povinný oznámiť mestskej časti najneskôr v deň ukončenia prevádzkovania prevádzky. Splniť tieto oznamovacie povinností môže obyvateľ tiež s pomocou tlačív, ktoré sú zverejnené na webovej stránke mestskej časti Košice-Dargovských hrdinov v sekcii „Občan – vzory tlačív – Oddelenie životného prostredia, výstavby a podnikateľskej činnosti“ https://www.kosice-dh.sk/vzory-tlaciv.


Komu nahlásiť nefungujúce verejné osvetlenie?

Správcom verejného osvetlenia na území mesta Košice je mesto Košice, ktoré túto správu vykonáva prostredníctvom Dopravného podniku mesta Košice (DPMK). Nefunkčné verejné osvetlenie je vhodné nahlásiť priamo DPMK 24 hodín denne:

  • telefonicky na čísle: 055 640 73 45,
  • e-mailom: verejneosvetlenie@dpmk.sk,
  • cez kontaktný formulár: https://kosice.ausem.io/#/public/issues/new.

Technikom DPMK významným spôsobom pomôže pri identifikácii nefunkčného stĺpu verejného osvetlenia nahlásenie čísla stĺpu, ktorý je umiestnený na každom stĺpe približne na úrovni očí.


Komu je možné nahlásiť, ak sa v okolí bytového domu pohybuje veľké množstvo potkanov?

Deratizáciu je povinný zabezpečovať vlastník alebo správca danej nehnuteľnosti (objektu alebo pozemku). V prípade pozemkov a objektov vlastnených mestom Košice deratizáciu vykonáva mesto Košice prostredníctvom Správy mestskej zelene v Košiciach. V prípade nadmerného pohybu potkanov na verejnom priestranstve je možné túto skutočnosť nahlásiť aj mestskej časti, ktorá o tom bude obratom informovať vlastníkov alebo správcov daného pozemku alebo nehnuteľnosti.


Kto zabezpečuje orezanie a odstraňovanie poškodených a neupravených drevín a zelene?

Starostlivosť o zeleň na verejných priestranstvách vo vlastníctve mesta Košice zabezpečuje Správa mestskej zelene. Odborní zamestnanci posudzujú nevyhnutnosť úprav kríkov a ostatnej zelene a vykonávajú ju v rámci stanoveného harmonogramu. Výruby stromov posudzujú profesionálni arboristi na základe podnetov Správy mestskej zelene. Podnety na úpravy verejnej zelene je možné adresovať mestskej časti, ktorá obratom požiada Správu mestskej zelene v Košiciach o posúdenie a prípadnú realizáciu, prípadne priamo telefonicky alebo e-mailom.


Po realizácii podpovrchových havarijných opráv ostala na chodníku/ceste prekopávka. Komu je možné to nahlásiť? 

Každý realizátor akýchkoľvek podpovrchových prác je povinný zabezpečiť po ich skončení úpravu povrchu do pôvodného stavu. Po identifikácii realizátora prác, po ktorom zostala na povrchu cesty alebo chodníka prekopávka, je možné obrátiť sa na neho so žiadosťou o odstránenie prekopávky s priloženou fotografiou. Rovnako sa obyvatelia môžu obrátiť aj na mestskú časť, ktorá následne preskúma pôvodcu prekopávky a po jeho identifikácii ho kontaktuje so žiadosťou o jej odstránenie.


Kto sa stará o čistotu v mestskej časti?

Mestská časť v rámci personálnych a technických možností zabezpečuje základné udržiavanie čistoty na verejných priestranstvách prostredníctvom aktivačných pracovníkov. Ide najmä o zbieranie odpadkov z trávnikov a ostatnej zelene, chodníkov, rigolov a podobne. K čistote prispieva tiež realizácia letnej a zimnej údržby, ktorú zabezpečuje mesto Košice. V prípade letnej údržby ide prevažne o zber posypového materiálu po zime a čistenie okrajov ciest od zaburinenia. Zimná údržba spočíva v odpratávaní snehu a pravidelných posypov ciest a chodníkov podľa vopred stanoveného operačného plánu priorít. V neposlednom rade k čistejšiemu prostrediu prispieva pravidelný odvoz odpadu z kontajnerových stojísk umiestnených v jednotlivých lokalitách ma území mestskej časti, ktorý zabezpečuje rovnako mesto Košice prostredníctvom spoločnosti KOSIT. Akékoľvek podnety týkajúce sa čistoty a neporiadku na verejných priestranstvách môžu obyvatelia adresovať konkrétnemu zodpovednému subjektu, prípadne mestskej časti, ktorá obratom identifikuje príslušnú zodpovednosť a požiada daný subjekt o nápravu.


Oddelenie finančné a správy majetku


Aký je poplatok za vydanie rybárskeho lístka?

Vydanie rybárskeho lístka podlieha správnemu poplatku podľa  zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Výška poplatku závisí od dĺžky platnosti rybárskeho lístka:

  • týždenný 3,00 €,
  • mesačný 5,00 €,
  • ročný 10,00 €,
  • trojročný 25,00 €.

Kto je oslobodený od poplatku za vydanie rybárskeho lístka?

Od poplatku za vydanie rybárskeho lístka sú oslobodené v zmysle zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov tieto osoby: 

  • žiaci a študenti stredných a vysokých škôl študijných odborov s výučbou rybárstva, zamestnanci štátnej správy s ústredným riadením rybárstva, ktorí majú v pracovnej zmluve aktívne vykonávanie rybárstva, odborní zamestnanci na úseku rybárstva, ak majú vykonávanie rybárstva vo svojej pracovnej zmluve, zamestnanci Slovenského rybárskeho zväzu, rybárski hospodári a ich zástupcovia a osoby ustanovené ako rybárska stráž po predložení potvrdenia o výkone pracovnej náplne alebo povolania,
  • cudzinci, ktorí prídu do Slovenskej republiky na pozvanie alebo so súhlasom prezidenta Slovenskej republiky, Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky,
  • osoby do 15 rokov.

Čo je potrebné na prihlásenie psa do evidencie mestskej časti? Platí sa poplatok za vydanie evidenčnej známky pre psa?

Potrebujete svoj občiansky preukaz a očkovací preukaz psa. Prihlásenie sa vykonáva na počkanie a nie je potrebné vypĺňať žiadne tlačivo. Prvé vydanie evidenčnej známky pre psa je bez poplatku. Pri odcudzení, strate alebo zničení známky vydá mestská časť držiteľovi psa náhradnú evidenčnú známku za poplatok 3,50 €.


Kedy a akým spôsobom je potrebná odhlásiť psa z evidencie mestskej časti?

Každú zmenu skutočností a údajov, ktoré sa zapisujú do evidencie, je držiteľ psa povinný oznámiť mestskej časti do 30 dní. Pri odhlásení psa z evidencie je držiteľ psa povinný vrátiť pridelenú evidenčnú známku. Vyplnenú žiadosť o zmenu údajov alebo odhlásenie  psa z evidencie je potrebné doručiť spolu s prílohami mestskej časti osobne, e-mailom alebo poštou. Potrebné tlačivá sa nachádzajú tu: https://www.kosice-dh.sk/evidencia-psov-a-vybeziska


Kedy vzniká vlastníkovi psa daňová povinnosť?

Každému vlastníkovi psa staršieho ako šesť mesiacov vzniká daňová povinnosť. V tejto súvislosti má vlastník/držiteľ psa povinnosť podať daňové priznanie na predpísanom tlačive. Daňové priznanie sa podáva na Magistráte mesta Košice. Sadzba dane za psa v Košiciach je nasledovná:

  • v bytovom dome 50,00 €,
  • v rodinnom dome alebo inom uzavretom objekte 20,00 €.

Organizačno právne a správne oddelenie


Aké doklady sú potrebné na prihlásenie sa na trvalý pobyt v mestskej časti?

Na ohlasovňu pobytu sa musí dostaviť vlastník nehnuteľnosti, prípadne spoluvlastníci, je potrebné predložiť platný občiansky preukaz. Účasť vlastníka/spoluvlastníka je možné nahradiť aj plnou mocou (vyžaduje sa overený podpis). Pri prihlásení sa na trvalý pobyt sa preukazujú platným občianskym preukazom aj tí, ktorí budú vlastníkom/spoluvlastníkmi prihlásení na trvalý pobyt. V prípade dieťaťa (osoby do 18 rokov) je nutné predložiť k prihláseniu na trvalý pobyt jeho slovenský rodný list.


Ako postupovať pri zrušení trvalého pobytu svojho plnoletého dieťaťa?

Plnoleté a zaopatrené dieťa môže na ohlasovni pobytu odhlásiť vlastník nehnuteľnosti (bytu, domu), ktorý predloží svoj platný občiansky preukaz. Zároveň je potrebné vyplniť predpísané tlačivo a po uplynutí zákonnej lehoty 15 dní od jeho podpísania bude žiadateľovi doručené „Oznámenie o zrušení trvalého pobytu“. V prípade, ak sú vlastníkom nehnuteľnosti manželia v rámci bezpodielového spoluvlastníctva (na katastri je na liste vlastníctva uvedený podiel 1/1), je nutné, aby sa dostavili na ohlasovňu pobytu obaja manželia s platným občianskym preukazom. Ak je dieťa plnoleté, ale nezaopatrené (rodičia poberajú na neho rodinné prídavky alebo dieťa študuje), v takomto prípade nie je možné odhlásiť dieťa z trvalého pobytu.


Čo všetko je potrebné priniesť na ohlasovňu pobytu na vystavenie potvrdenia o trvalom pobyte na účely rozvodového konania? 

Okrem preukázania sa platným občianskym preukazom je potrebné uhradiť správny poplatok 7€ v pokladni miestneho úradu.


Boli tieto informácie pre vás užitočné? Je táto stránka užitočná?
Našli ste na stránke chybu?
Ďakujeme za Vašu spätnú väzbu

Pomôžte nám zlepšiť kosice-dh.sk

Aby sme vedeli zlepšiť obsah na tejto stránke, chceli by sme vedieť o Vašej skúsenosti so stránkou. Pošleme Vám link na formulár spätnej väzby. Jeho vyplnenie Vám zaberie iba 2 minúty.

Vyplniť prieskum

Pomôžte nám zlepšiť kosice-dh.sk

Prosím nevpisujte žiadne osobné informácie (meno, kontakt a iné).


You can enter up to 350 characters

Dobrý deň, na stránke kosice-dh.sk máte problém týkajúci sa: %issue% (Najčastejšie otázky).

Popis chyby:
%description%

Úradné hodiny:

Deň Čas
Pondelok 8.00-12.00, 13.00-14.30
Utorok 8.00-12.00, 13.00-15.00
Streda 8.00-12.00, 13.00-16.30
Štvrtok 8.00-12.00
Piatok 8.00-12.00

Kontakt:

Mestská časť KOŠICE - DARGOVSKÝCH HRDINOV
Povstania českého ľudu 1
040 22 Košice

informatika@kosice-dh.sk
+421 55 300 90 01

IČO: 00690988

Informácie o stránke:

  • Vyhlásenie o prístupnosti
  • Autorské práva
  • Ochrana osobných údajov

Navigácia:

  • Vytlačiť aktuálnu stránku
  • Mapa stránok
  • Cookies

Rýchle odkazy:

  • Úradná tabuľa
  • Aktuality
  • Fotogaléria
  • Kontakty

Aktualizované:

01.12.2025 14:52 hod.

  • RSS

Správca obsahu:

Správca obsahu je Mestská časť KOŠICE - DARGOVSKÝCH HRDINOV.
Vytvorené v súlade s Jednotným dizajn manuálom elektronických služieb.

  • web portál
  • webhosting
  • webex.digital, s.r.o.
  • domény
  • registrácia domény
  • spoločnosť webex.digital, s.r.o.

Technický prevádzkovateľ:

webex.digital

Mestská časť KOŠICE - DARGOVSKÝCH HRDINOV
Oficiálna stránka

  • Mestská časť
    • Základné informácie
    • Úradná tabuľa
    • Aktuality
    • Samospráva
      • - Rozpočet
      • - Záverečný účet
      • - Verejné obstarávanie
      • - Všeobecné záväzné nariadenia
    • Register zmlúv, objednávok, faktúr
      • - Zmluvy
      • - Objednávky
      • - Faktúry
      • - Archív
    • Miestne zastupiteľstvo
      • - Rokovací poriadok a plán zasadnutí
      • - Zasadnutia MiZ 2022-2026
      • - Zasadnutia MiZ 2018-2022
      • - Zasadnutia MiZ 2014-2018
      • - Zvukový záznam MiZ
    • Starosta
    • Miestna rada
    • Poslanci
    • Komisie
    • Hlavný kontrolór
    • Majetkové priznania volených funkcionárov
    • Ceny mestskej časti
    • Projekty z externých zdrojov
    • Najčastejšie otázky
  • Miestny úrad
    • Základné informácie
    • Organizačná štruktúra
    • Pracovný poriadok
    • Prednosta
    • Sekretariát
    • Matričný úrad
    • Oddelenie životného prostredia, výstavby a podnikateľskej činnosti
    • Organizačno-právne a správne oddelenie
    • Oddelenie finančné a správy majetku
    • Oddelenie sociálnych vecí, kultúry a športu
  • Občan
    • Infoúrad
    • Participatívne rozpočtovanie
      • - Výzva na predkladanie projektov 2023
      • - Zásady
      • - Formulár na predkladanie návrhu 2023
      • - Ochrana osobných údajov 2023
      • - Hlasovanie za projekty 2022
      • - Hlasovanie za projekty 2023
      • - Výsledky hlasovania 2022
      • - Výsledky hlasovania 2023
    • Dotácie
    • Sadzobník správnych poplatkov
    • Sadzobník administratívnych poplatkov a príspevkov
    • Vzory tlačív
    • Pracovné miesta
      • - Voľné pracovné miesta
      • - Realizované výberové konania
    • Odvoz odpadu
    • Dokumenty k odvozu odpadov
    • Informácie pre nakladanie s odpadom
    • Evidencia psov a výbežiská
    • Rybárske lístky
    • Straty a nálezy
    • Civilná ochrana
    • Prevádzky na Furči
    • Územný plán
    • Voľby a referendá
    • Odkazy na zákony
    • Fotogaléria
    • Fotografie z podujatí 2025
    • Videogaléria
    • F-kuriér
    • Sprístupnenie informácií
    • Ochrana osobných údajov
    • Súbory cookies
    • Oznamovanie protispoločenskej činnosti
    • Petície
    • Rozloženie veľkokapacitných kontajnerov
    • Informácie mesta Košice
    • Školské zariadenia
    • Odpredaj pozemkov pod bytovými domami
  • Aktivity
    • Kultúrno-spoločenské a športové aktivity
    • Spoločenské centrum
    • Denné centrum
    • Mládežnícky parlament
      • - Základné informácie
      • - Štatút mládežníckeho parlamentu
      • - Formulár prihlášky kandidáta
      • - Ochrana osobných údajov
    • Detské dopravné ihrisko
    • Ihriská
    • Lesopark
  • Neziskovka Furča
    • Základné informácie NO
    • Orgány NO
    • Dokumenty NO
    • Registre povinného zverejňovania NO
  • Kontakty
  • Zavolajte nám
  • Napíšte nám
  • Ikona Facebook
  • Ikona Instagram